سفارش تبلیغ
صبا ویژن

20 تا از خواص و مضرات ثابت شده شوید و بهترین زمان و نحوه مصرف آن

در این مطلب راجب خواص علمی و ثابت شده شوید با کمک چندین مجله معتبر پزشکی دنیا صحبت می کنیم. همه ما از شوید برای خوش طعم کردن ترشی ها و غذاهایمان استفاده می کنیم اما وقتی پای صحبت از خواص شگفت انگیز آن به میان می آید احتمالا چیز زیادی برای گفتن نداریم. ولی مطمئن باشید با خواندن این مطلب و مطلع شدن از خواص بی شمار شوید غافلگیر می شوید.

خواص در طب سنتی

به نام شبت شناخته می شود. طبیعت آن گرم و خشک است. خواص آن شامل مدر، افزایش دهنده ترشح شیر و بازکننده انسداد ها ست. گفته شده نشستن در جوشانده ی آن برای درد و بیماری های رحم مفید است. روغن آن را برای خستگی و درد مفاصل مفید می دانند. از بین برنده تهوعی است که ناشی از برگشت غذا باشد.

برای سکسکه ی بلغمی و ناشی از پر شدن معده مفید است. روغنش خواب آور است. ذرور و رماد آن مجفف قروح پر چرک می باشد. ریختن عصاره آن در گوش برای بیماری های آن مفید است. مضرات زیاد خوردن آن شامل ضعف قوه بینایی و کاهش اسپرم ها ست و اثر تهوع آور نیز دارد و برای افراد گرم مزاج نیز مضر می باشد و ضررش به سر است. مصلح آن آب لیمو و سکنجبین و آب غوره و ترشی ها است. در افراد سرد مزاج مصلح آن قرنفل و دارچین و عسل و همچنین آب رازیانه می باشد.

ادامه مطلب لینک زیر:

20 تا از خواص و مضرات ثابت شده شوید و بهترین زمان و نحوه مصرف آن